Meciurile UTA-ei în noul sezon se văd pe trei canale TV, gruparea „roș-albă” va încasa doar 25 de mii de euro

Meciurile UTA-ei în noul sezon se văd pe trei canale TV, gruparea „roș-albă” va încasa doar 25 de mii de euro

În această dimineață, Federaţia Română de Fotbal a anunţat că a încheiat licitaţiile demarate pe 15 iunie privind atribuirea dreptului de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în Cupa României şi în campionatul Ligii 2 pentru următoarele trei sezoane. Nu doar unul, aşa cum se obişnuia până acum.

Începând cu noul sezon, meciurile din Liga 2 vor fi transmise de toate posturile care televizează şi jocurile din Liga 1: Look TV, Digisport şi Telekom Sport. Ca și în campionatul trecut, banii pe care urmează să-i încaseze cele 20 de cluburi din eşalonul secund sunt firimituri pe lângă ceea ce se oferă în prima ligă.

Potrivit surselor Liga2.ro500.000 de euro este suma pe care FRF a obţinut-o în acest an pentru drepturile TV din Liga 2, cu 120.000 de euro mai mult faţă de sezonul recent încheiat. Banii vor fi împărţiţi în mod egal către cele 20 de cluburi în trei tranşe și asta pentru că propunerea de ieri a utistului Claudiu Drăgan nu a fost susținută decât alte două cluburi, Petrolul și Farul. Restul de 17 au dat un vot pentru împărțirea egală a banilor proveniți din drepturile TV și nu în funcție de numărul de meciuri transmise.

Tot Liga2.ro susține că în septembrie se va împărţi 40% din suma totală (200.000 / 20 = 10.000 de euro de club), în februarie va fi a doua tranşă de 40%, iar la finalul campionatului, în iunie, se vor da ultimii bani, cei 20% (100.000 / 20 = 5.000 euro). La această ultimă tranşă se doreşte ca echipele care promovează să renunţe la partea lor de bani la bani în favoarea celor cinci nou-promovate care vor veni din Liga 3.

De menționat ar mai fi că pe lângă cei 500 de mii de euro pe care îi vor încasa din vânzarea drepturilor TV, cluburile din Liga 2 vor împărţi în mod egal şi 200.000 de euro de la sponsorul campionatului, Casa Pariurilor. Astfel, fiecare echipă va primi încă 10.000 de euro pentru că promovează brandul casei de pariuri, așadar totalul pentru UTA e de 35 de mii de euro, o sumă infimă față de cele învârtite de formațiile din elita fotbalului românesc (1 milion de euro o formație nou promovată).

Anticipând valul de nemulțumiri venit din partea divizionarele secunde, ce sperau ca drepturile TV să fie cedate pentru o sumă mai mare într-un sezon cu numeroase derby-uri de tradiție, acum trei săptămâni Federația Română de Fotbal a propus o modificare în regulament cu „dedicație”. ”Refuzul transmisiei televizate a jocului în conformitate cu dispoziţiile ROAF coroborate cu prevederile contractelor încheiate între FRF şi partenerii media ai acesteia se sancţionează cu pierderea jocului prin forfait, scăderea a 6 puncte şi penalitate financiară conform prevederilor art. 83 alin. 15.”, a arătat comunicatul postat pe site-ul FRF.

Vă reamintim că în urmă cu două sezoane, Juventus București a închis ușile pentru camerele TV, pentru ca în debutul stagiunii 2017-2018 să vină rândul UTA-ei să nu fie de acord cu transmiterea partidelor de pe arena „Otoo Greffner”, din Șiria. În cele din urmă, utiștii au fost convinși să lase de la ei și, începând cu etapa a 11-a, respectiv meciul UTA – Pandurii, „roș-albii” au apărut din nou pe micile ecrane la partidele de acasă.

Noua ediţie a Ligii 2 va începe în weekendul 4-5 august, urmând ca în 2018 să se joace 21 de etape. Ultima rundă din acest an va avea loc în 8-9 decembrie. Partea a doua a sezonului se va relua pe 23-24 februarie 2019 şi va avea programată ultima etapă, cea cu numărul 38, în weekendul 1-2 iunie 2019.

FOTO: UTA Media Design

Facebook Comments
6
0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.