Sponsorii echipelor de fotbal din România

Sponsorii echipelor de fotbal din România

În condițiile în care fotbalul din Liga 1 nu prea mai atrage, numărul spectatorilor de pe stadioane fiind tot mai slab, nu este de mirare că prima divizie din Romania este ținută în viață mai degrabă “artificial”, datorită televiziunilor care “pompează” bani în fenomenul fotbalistic de la noi din țară. De aceea, mulți dintre sponsori fug odată ce-și văd zădărnicite eforturile de promovare.

Nu insă și casele de pariuri. Este bine știut faptul că românul este amator de jocuri de noroc, așa că nu miră pe nimeni faptul că toate formațiile din Liga 1 au cel puțin o colaborare cu o casă de pariuri. Până la urmă, campionatul este sponsorizat de Betano, deci asocierea Ligii 1 cu casele de pariuri este completă. 

Cum echipele românești sunt eliminate de cluburi din Luxembourg prin Europa, este clar că sursa de venit importantă de la UEFA trebuia înlocuită cu altceva. Iar logo-urile caselor de pariuri imprimate pe tricourile fotbaliștilor reprezintă o situație de câștig pentru ambele părți implicate. 

Sponsor principal al Ligii 1, Betano oferă mulți bani și formației CSU Craiova, club selectat pe considerente de marketing foarte bine alese. Craiova a jucat în stagiunea anterioară pe un stadion nou, iar publicul oltean este cunoscut ca fiind unul pătimaș. Două “căsuțe” majore bifate pentru ca un sponsor să aibă vizibilitate.

Dinamo n-a prins în stagiunea trecută play-off-ul, dar s-a legat printr-un contract de sponsorizare de o importantă casă de pariuri din România, Unibet. Parte din Grupul Kindred, una dintre cele cele mai mari companii de jocuri de noroc din lume, care deține și primul cazino 100% românesc, Vlad Cazino, Unibet s-a bazat pe tradiția unui club precum Dinamo. Din păcate pentru ei, rezultatele sportive ale trupei din “Ștefan cel Mare” întârzie considerarea acestei colaborari ca fiind una fructuoasă. Să nu uităm că Ionel Dăciulescu este imaginea Unibet, deci poate și el a făcut un ușor lobby pe lângă executiv pentru semnarea acestui contract. 

Superbet a apărut sau înca apare pe tricourile de joc ale fotbaliștilor de la Gaz Metan Mediaș, Poli Iași și FC Botoșani, în timp ce și cele mai importante cluburi din Liga 1 sunt și ele sponsorizate de anumite case de pariuri. FCSB are un parteneriat cu Netbet, iar CFR Cluj are un angajament semnat cu Sportingbet. Interesant este faptul ca Sportingbet i-a sponsorizat, în trecut, pe “roș-albaștri”. 

Abia mentinută în Liga 1, Hermannstadt încasează bani de la Get’s Bet, iar FC Voluntari are drept sponsor pe cei de la Winner. Și să nu ne gândim că acest lucru se întâmplă doar in Liga 1. Și liga secundă, care va avea începând cu sezonul 2019/2020 și mai multe echipe de tradiție, este denumită “Liga 2 Casa Pariurilor”, nume luat de la principalul sponsor. 

Poate că este o situație pe care mulți o blamează, dar care are logică dacă o gândim din punct de vedere financiar. Ambele organisme au ca punct central fotbalul și amândouă au nevoie, mai mult sau mai puțin, una de cealaltă pentru a “supraviețui” într-o economie de piață.

Facebook Comments
0
0

2 comentarii

  1. Avatar

    Circarii din conducerea clubului de ce nu incerca macar sa gaseasca un sponsor de acest fel? Nu cred ca ar strica niste bani si de la ei ! Avand in vedere ca multe echipe vor avea un buget mult superior echipei noastre ar trebui ca cei din conducere sa se miste si sa aduca sponsori seriosi ! Pana atunci numai de bine si sper ca noul antrenor sa faca din UTA o echipade care sa se teama toti ! FORTZA UTA !

    4

    0
    Răspunde
  2. Avatar

    E mai bine că nu au avut sponsori,la ce rezultate au fost sigur pierdeau sponsorii.speeram că acum cînd lucrurile încep să se miște vor căuta și cei din conducere niste finantari .Că in rest sunt acolo în fata doar aiurea.

    ,

    0

    0
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.