UTA Arad

Bugetul de venituri al clubului UTA în sezonul recent încheiat a fost de 3,1 milioane de euro: Gură mare de oxigen din vânzarea lui Man, Primăria dă tot mai puțini bani!





Clubul UTA a făcut public azi bugetul de venituri pentru primul sezon competițional în Liga 1 din 2008 încoace. Rezultă că arădenii au încasat 3,173.500 de euro, bani cu care au asigurat stabilitatea financiară și mai ales liniștea în vestiar, pe fondul cărora s-a și obținut clasarea foarte bună exact la mijlocul clasamentului.

Evident, utiștii au încasat cei mai muți bani din drepturi TV, adică 1,194 milioane de euro, bani destinați în mare lor parte pentru bugetul de salarii al fotbaliștilor și staffului tehnic. O mare gură de oxigen a venit din vânzarea de jucători, între care procentul din vânzarea lui Dennis Man de la FCSB la Parma a fost cel mai important. În contul Bătrânei Doamne a intrat în jur de 465 de mii de euro din cedarea atacantului naționalei în Serie A, restul ajungând la Atletico, clubul care l-a crescut pe Man. Diferența până la 770 de mii de euro, atât cât a încasat UTA pe foștii săi fotbaliști, vin din cedările lui Stahl, la Astra, a lui Costin, la Voluntari,  a lui Mitrov, la Sassuolo, a lui Vulturar, la Lecce și grila pe Petre plătită de Cosenza în vara anului trecut.

Diferiții sponsori au contribuit cu 570 de mii de euro la bugetul clubului, cea mai importantă felie aparținându-le celor de la International Alexander cu 200 de mii de euro. EFBet, Maxximus, ShopConstruct, Pizza 5 Colțuri, Deninstal, ACA, DEY, Verbiță, CMCA, Flesimobil Hot, Neumarkt, Romasia, Carpatina, Saller, Ferroli, Haș Trade, Golden Real Estate, Icetech, Med Life, UVVG sunt ceilalți parteneri ai clubului emblemă a orașului, cu menținea că o parte dintre ei au ajutat clubul prin servicii sau bunuri.

Din cel mai solid partener al  clubului în Liga 2-a, Primăria, prin CMCA, a asigurat doar a patra „felie” din buget cu cele 400 de mii de euro din fonduri nerambursabile. În fine, clubul a mai încasat 208 de mii de euro din ticketing (abonamente și bilete virtuale) și 31 de mii de euro din merchandising (fan shop).

Pentru sezonul 2021-2022, pornirea se face de la cei aproximativ 1,5 milioane de euro pe care UTA îi va încasa din drepturile TV și cele 2 milioane de lei obținute recent de la Primăria Arad.









6 comentarii

  1. Exista în vest primarii care dau bani mulți la sport. Tot pe model Arad, un mix de patronat/ comunitate. Ei în schimb nu au pb.cu subvenții la căldură sau transport în comun. Tot acolo contracte mari sunt susținute de unele vânzări. Abonamente, bilete relativ scumpe plus 60% public la meci. În lipsa de asa ceva calitatea mai coboară, neexistând limite. Fără voia lor fotbaliștii trebuie sa lupte pentru loc financiar fezabil iar conducerea pentru echilibrul unor cheltuieli comparabil cu al unei familii cu patru copii.

    0
    0
  2. Apropos, poate ar trebui sa inceapa si campania de vanzare de abonamente pentru noul sezon.Sa stie conducere cum sta.Si ,fiindca veni vorba de conducere, desi unii n-au fost de acord cu mine ,cred ca atat conducere clubului, cat si cea a ” cetatii”, ar putea fi mai profesionisti. Si acid, ma refer la ATRAGEREA de sponsori CEVA MAI POTENTI!Financiar…😉 Ca mi se pare, Aradu’ nu duce lipsa de situatii explozive…
    HAIDE UTA,!!!

    0
    0
  3. Nu vad intre sponsorii UT-ei,firma COTTA ,a familiei Tucudean,atat tatal cat si fiul fiind fosti jucatori ai ros-albilor.Oare atat de mare este prapastia intre cele doua entitati? Intr-un comentariu anterior,sugeram ca Tucudean(jucator al nationalei Romaniei,de patru ori campion al Romaniei,de doua ori castigator al Cupei Romaniei si de doua ori a Supercupei,) ,ar putea fi un excelent „ambasador” al UT-ei in raport cu alte competitoare,FRF si LPF,avand in vedere expunerea mediatica pe care o are,atat in tara cat si peste hotare.Spre surprinderea mea,atat articolul cat si comentariul au fost sterse rapid(fara sa se mai regaseasca nici in arhiva),semn ca actuala conducere nu agreaza o colaborare cu familia Tucudean. George Tucudean este un mare campion,un brand care ar ridica cota UT-ei,club care in acest moment,nu are la nivel de conducere,usi deschise la federatie si liga. Mare pacat ca nu se doreste colaborarea cu fosti jucatori ai clubului,care chiar daca au facut performante la alte echipe,cu sufletul sunt convins ca sunt alaturi de UTA.

    0
    0
  4. Ar fi bine sa fim sinceri!
    1.Am petrecut 1 an în Liga 1,dar vad ca nu mai apar chinezii minune cu super-bugetul lor.
    2.De ce insistam atât cu Primăria, când de fapt contribuția aceasta este minima, cca 18%? Dacă tot suntem un club potent, pai, hai sa fim pe picioarele noastre, nu sa mergem cu,, miloaga” la Primărie. Gândiți-vă ca, poate exista mulți arădeni, care nu sunt dornici de a contribui,, indirect” susținerea unei clauze care nu ii reprezinta. Alții poate vor ca banii sa fie investiți în cu totul alte locuri.
    3.D-lul Meszar, trebuie sa înțeleagă, ca, un club de succes, are o politica proprie și un mecanism propriu și din banii care se întorc indirect din vânzarea unor jucători, o cota parte se reinvesteste.
    4.Dorim o balanta clara, a veniturilor dar și a cheltuielilor. Din informațiile care se aud,, prin sat” clubul e pe minus, nu de alta, dar asa se aude.

    0
    0
  5. Ar trebui sa ne mobilizam mai mult și noi suporterii, dacă am reuși sa cumpărăm 6000 de abonamente la 100 de euro bucata, cred ca sunt atâția iubitori ai acestui club in Arad și in afara lui, ar fi un mare semn și un mare ajutor ptr club! Poate am reuși sa păstram copii din academie aici și sa nu uitam ,câte bucurii atât de mari , ca o victorie in prima liga poți cumpara cu 100 de euro!

    0
    0
  6. Tablarul si cadranul aratat procentual,statistic,ma cam ingrijoreaza mai putin sau mai mult….Nu sunt contabil si nici nu doresc sa incerc sa fiu..
    Daca noi,suporterii devotati(circa 2700),care in majoritate am luat in considerare ca si daca prin abonamente,a fost riscul ca sa nu asistam la nici un meci,cu gandul ca macar ajutam echipa,am facut-o cu drag si sustinere..suma adunata a fost chiar frumusica..peste 200.000 Euro,din care biletele virtuale,reclame,bannere sunt nesemnificative,din pacate….Trebuie vazut ca in paralel,toti sponsorii(in total) au cotizat cu putin peste dublul sumei…Multumim,dar este ingrijorator ca nu se pot capacita anumite firme,oameni de afaceri cu cifre mari de rulaj,gen fam.Cosma/Tucudean(trebuie ingropata securea razboiului si fumata pipa pacii),Vagoane,Tramvaie prin domnul Blidar dar asta se poate face tot cu o sustinere din cabinetul nr 1 al Primariei,prin anumite(mici macar) facilitati…Exista multe nationale infipte adanc in Arad,care nu au nici o treaba,macar ca aceste multinationale de gen Kaufland,Lidl,Profi,Penny,nu au simtit recesiunea datorata pandemiei si isi umfla linistite conturile…Asta in timp ce in cadastru,primarie,consiliu,au primit deja anumite facilitati,chiar daca au construit magazine pe terenuri cumparate de la privati….
    Nu este doar cazul Aradului,pentru ca,exemplu, Digi este sponsor principal la Rayo Vallecano,Dacia este la Fiorentina,Rennes,Moenchengladbach…
    Vorba multa,saracia omului,greu fiind peste tot,inclusiv la FCSB,Craiovele sau CFR,care au tras tare pentru locurile de top din campionatul nostru slab,bazandu-se pe calificari in grupele europene,de unde le-ar veni niste banuti frumusei,pe asta se bazeaza,altfel ar intra in gauri mari financiare….Ramane de vazut….Raman la ideea ca noi,UTA,sa ne acoperim doar atat cat ne permite plapuma,ca sa putem tine steagul sus….

    0
    0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button