Mediul rural reprezintă o sursă de oportunități de afaceri pentru tinerii antreprenori?
Tinerii antreprenori caută diverse idei de afaceri care să le asigure succesul în satele și zonele rurale din întreaga lume, indiferent că este vorba despre afaceri de turism sau de jocuri de noroc online, precum NV Casino. În mediul rural, aproximativ 84.4% dintre afaceri fac parte din categoria afaceri mici, conform portalului Nawbo. Mare parte dintre acestea au la bază comerțul cu produse obținute pe plan local, servicii de ospitalitate și turism, precum și alte servicii conexe acestor domenii.
Însă, zonele rurale le oferă tinerilor care doresc să investească o multitudine de opțiuni pe care să le integreze în planul lor de afaceri. Spre deosebire de antreprenorii din categoria de vârstă 35-65 de ani, tinerii antreprenori sunt deschiși către afaceri care să asigure sustenabilitatea (61% față de 47%), care să aibă un impact social major asupra comunității locale (55% față de 36%) și care să aibă un impact benefic în ceea ce privește mediul înconjurător (66% față de 44%).
În acest sens, afacerile cu produse lemnoase sau bazate pe activități agricole, stupinele, creșterea de animale, precum și afacerile conexe acestora pot reprezenta opțiuni care să ajute la dezvoltarea comunităților locale din mediul rural. Însă, care sunt șansele că astfel de afaceri să ducă la refacerea comunităților locale de la țară în următorii ani? Descoperă răspunsul în cele ce urmează.
Care sunt problemele potențiale cu care se confruntă antreprenorii din mediul rural?
Crearea și dezvoltarea unei afaceri în mediul rural constituie o provocare pentru antreprenorii tineri, indiferent de domeniul de activitate în care va funcționa afacerea. Trebuie ținut cont de faptul că zonele rurale au devenit din ce în ce mai importante la nivel global, în condițiile în care acestea s-au dezvoltat într-un mod accelerat în ultimii ani.
Cu toate acestea, afacerile începute în acest mediu se confruntă cu stabilitatea (31% dintre tinerii din mediul rural își propun să trăiască, să lucreze și să-și întemeieze o familie, însă 69% sunt tentați să plece în zonele urbane). În plus, nu există suficiente oportunități de pregătire profesională pentru forța de muncă locală, consideră 58% dintre cei care trăiesc în mediul rural, conform GoldmanSachs.
Aproximativ 68% dintre antreprenorii care dețin afaceri mici în zonele rurale ale lumii menționează faptul că întâmpină probleme majore pentru atragerea de forță de muncă calificată în comunitățile locale. Pe lista potențialelor probleme cu care se confruntă antreprenorii care activează la regiunile rurale se mai adaugă și lipsa opțiunilor de locuit pentru forța de muncă (71%), lipsa serviciilor de asistență medicală (23%) și chiar lipsa unor conexiuni de internet de mare viteză (19%).
Pot ajuta afacerile mici la creșterea comunităților rurale locale?
Conform raportului Goldman Sachs, 72% dintre afacerile deschise în mediul rural au contribuit la crearea de noi locuri de muncă, iar 74% dintre acestea și-au îmbunătățit veniturile de-a lungul timpului, contribuind la bugetele locale prin plata taxelor aferente serviciilor prestate.
Mai mult decât atât, în raport cu afacerile din mediul urban, 85% dintre afaceriștii rurali au raportat că afacerile lor au crescut la nivel de reziliență economică. Iată ce înseamnă pentru comunitatea locală prezența afacerilor dezvoltate de tinerii antreprenori:
- Crearea de oportunități de muncă pentru localnici – asigurarea unor oportunități de lucru forței de muncă active de pe plan local ajută atât la creșterea economică, dar și la îmbunătățirea stării de optimism a comunității.
- Creșterea impactului asupra activităților conexe și a nivelului de circulație al banilor – de exemplu, o afacere care se ocupă de turism va susține la rândul său alte afaceri locale, precum producția de alimente sau produse cu specific local.
- Taxele plătite de afacere pot fi redirecționate către îmbunătățirea facilităților oferite membrilor comunității (transport public, servicii de îngrijire medicală, școli, etc).
- Crearea unei identități pentru comunitatea locală – de exemplu, o afacere de succes din domeniul turismului poate contribui la crearea unor spații care pot fi asociate cu localitatea (magazine de suveniruri, restaurante, etc).
- Susținere pentru mediul înconjurător – afacerile mici tind să se bazeze pe producătorii locali, ceea ce are un impact scăzut asupra mediului înconjurător în comparație cu afacerile mari.
Având parte de suport din partea autorităților locale, 81.6% dintre afacerile mici au avut succes încă din primul an, însă doar 35% dintre acestea au reușit să rămână deschise mai mult de cinci ani.
De ce ar trebui ca un tânăr antreprenor să-și deschidă o afacere în mediul rural?
Aproximativ 70% dintre antreprenori și-au început afacerile din dorința de a avea o carieră sau pentru a-și schimba stilul de viață. Un procent de 62.5% dintre antreprenori își doresc să ajute la reducerea deficitului de locuri de muncă din mediul rural. Desigur, fiind vorba despre o afacere, potențialul de profit nu poate fi neglijat, mai ales că tinerii antreprenori beneficiază de facilități fiscale la început.
Nu în ultimul rând, zonele rurale vor avea o pondere importantă în economia statului, de aceea este o idee foarte bună să deții o afacere stabilă într-o astfel de zonă. Mai ales că, atunci când afacerea se confundă cu comunitatea locală, avantajele vor fi și mai mari în viitor.