UTA Arad

Primăria reacționează la acuzele SC RULOURI DE GAZON SRL: ”Situațiile de lucrări au fost eronate, recepția nu putea fi făcută până la plata tuturor facturilor”

În timp ce DRAST Company și cele 17 firme subcontractate avansează cu lucrările la infrastructura tribunelor și peluzelor de pe arena „Francisc Neuman”, iar Primăria este pe cale să le și achite primele facturi emise, când vine vorba despre gazon lucrurile sunt în aer. Sau mai degrabă la stadiul de dispute între reprezentanții Serviciului Baze Sportive și Agrement și cei ai SC RULOURI DE GAZON SRL.

Într-un material publicat ieri de site-ul nostru, firma din Giurgiu îi acuzau de lipsă de profesionalism pe cei din Primărie, precizând printre altele că aceștia nu s-au prezentat la recepția de pe 13 martie, situație în care gazonul nu poate fi predat spre întreținere. Mai mult, există pericolul ca „dreptunghiul verde” să-și piardă garanția. Astăzi, Primăria vine cu punctul său de vedere pe care vi-l redăm în întregime:

”Ne-am fi dorit ca întreaga energie și dorință de colaborare pe care reprezentanții constructorului SC RULOURI DE GAZON SRL o canalizează spre relația cu mass-media, să o fi îndreptat către serviciile din cadrul Primăriei Municipiului Arad cu care au ținut legătura pe parcursul derulării lucrărilor de amenajare gazon, instalație de încălzire și irigare la stadionul UTA.

În primul rând, nu putem înțelege de ce anume un reprezentant al SC RULOURI DE GAZON SRL s-ar fi prezentat în data de 13.03.2020 la stadion, având în vedere faptul că în 09.03.2020 i s-a comunicat constructorului faptul că, recepția nu poate avea loc nefiind încă desemnat un reprezentant din partea Inspectoratului de Stat în Construcții, a cărui prezență este absolut obligatorie.

Pentru ca Inspectoratul de Stat în Construcții să poată desemna un reprezentant este nevoie să se facă plata tuturor facturilor emise de către constructor. În funcție de valoarea achitată către acesta se calculează, potrivit legislației în vigoare, regularizarea taxei datorată acestei instituții, ce va fi achitată de către beneficiar, respectiv Municipiul Arad. Ulterior acestei date, Inspectoratul de Stat în Construcții va emite o adeverință care va confirma corectitudinea sumelor achitate către instituție și va desemna un reprezentant care va participa la recepție.

De unde întârzierea mereu invocată de către SC RULOURI DE GAZON SRL la plata facturilor? Pentru a plăti o factură este necesar ca situația de lucrări anexă a acesteia să fie verificată, în cel mai mic detaliu, atât de către dirigintele de șantier cât și de către beneficiar. Aceste situații de lucrări cuprind exact cantitățile de materiale folosite la partea de lucrare pentru care se solicită plata prin factura aferentă. Fiind vorba despre o instituție publică și despre gestionarea unor sume mari de bani, aceste verificări sunt extrem de riguros făcute de către cei desemnați în acest sens.

Ca și fair-play în relația constructor-beneficiar și ca și cutumă, în primul rând, constructorul trimite situația de lucrări, pentru a fi verificată și aprobată de către diriginte și beneficiar. Doar în clipa în care această situație de lucrări a fost aprobată se transmite factura aferentă. Lucru care din păcate nu a fost înțeles de către cei de al SC RULOURI DE GAZON SRL.

Penultima situație de lucrări, trimisă în luna decembrie 2019, a fost întocmită în mod eronat, ca de altfel fiecare situație de lucrări anterioară, împreună cu factura aferentă. Beneficiarul a returnat factura către constructor în vederea refacerii acesteia, însă de fiecare dată a fost refuzat.

Dorim să menționăm faptul că situațiile de lucrări și centralizatoarele fiind eronat întocmite de către constructor și dorind să grăbim rezolvarea situației și plata facturilor am preluat noi o parte din muncă în locul constructorului corectând sumă cu sumă și cantitate cu cantitate întreaga documentație comunicată către noi. Această situație a generat întârzieri la plata facturilor și implicit amânarea recepției.

Numai la data de 12.03.2020 am intrat în posesia tuturor documentelor solicitate, corect întocmite, semnate și ștampilate pentru a putea fi atașate facturilor. În data de 13.03.2020 facturile au fost transmise către plată”.

Firma giurgiuveană contraatacă: „Cum se face că doar pentru Primăria din Arad nu am știut să facem situații de lucrări?”

În lumina precizărilor făcute de Primărie cu privire la imposibilitatea recepției lucrării pe 13 martie, pe motiv că însuși firma contractată e de vină pentru neobținerea la timp a adeverinței emisă de Inspectoratul de Stat în Construcții, reprezentanții SC RULOURI DE GAZON SRL au ținut să mai facă următoarele precizări: „Lucrând cu Serviciul Baze Sportive Arad este imposibil de avansat, pentru că ei nu iși asumau coordonarea acțiunilor necesare și impiedicau, astfel, desfășurarea lucrărilor. Comunicarea era imposibilă, nimeni nu răspundea la telefon sau e-mailuri, se ascundeau, întarziau cu plățile, asa cum fac si acum. Vor găsi mereu scuze, dar problemele răman aceleași. Sunt neprofesioniști, nu comunică, se ascund, nu susțin efortul comun, își bat joc.  Detaliile invocate chiar de ei confirmă problemele. De exemplu, facturile le aveau din timp, cu situații de lucrări. Nu le-au plătit niciodată la timp, au început să ceară detalii inventate. Au cerut să schimbăm sute de pagini prostește și oricum plata se putea face și în aceste condiții, cu eventualele modificări ulterioare. Dar, eu vreau să pun o întrebare…retorică. Cum se face că doar pentru primăria din Arad nu am știut să facem situații de lucrări? Am colaborat excelent cu primăriile din Iași, Giurgiu, București, Craiova sau Călărași, ambele părți au fost mulțumite, iar lucrările la gazon, respectiv plățile s-au încadrat în maxim două-trei luni de zile. Echipele ce beneficiază de aceste gazoane se bucură și astăzi de ele și totul este în regulă, doar la Arad suntem în situația în care nici azi nu este recepționată o lucrare ce a început în toamna anului 2018”.

Concluziile le puteți trage și dumneavoastră având față în față cele două puncte de vedere. Cert este că iarba de pe „Francisc Neuman” nu poate fi întreținută atâta timp cât lucrarea nu a fost recepționată și nici nu avem o dată la care „operațiunea” va avea în sfârșit loc. Sau cel puțin Primăria în precizările făcute nu a pomenit o dată la care se va întâlni cu reprezentanții SC RULOURI DE GAZON SRL pentru a încheia defintiv toată această poveste ce pare a nu avea final.

Comentarii Facebook

2
1

10 comentarii

  1. Înainte de epidemie ,romanii au epidemia de hârtii. Firma are un parcurs ,primăria altul . Iarba se usucă. și lucrarea de întreținere suferă . La primărie ,dacă citești doua paragrafe la al treilea uiți despre ce era vorba . Ne închipuim dacă ne trebuie adeverință de ieșit din casă ,ce maldăr de hârtii trebuie la niște simple lucrări pe care alții le făceau fara intarzieri meschine ..

    19

    4
  2. Și nici firele de iarbă n-au ieșit la număr. O să trimită primăria un reprezentant să le numere… nu durează mult. Ce să mai zici?!

    18

    3
  3. 5 ani, 7luni, 2 săptămâni………Asta spune totul. Rulouri de gazon firma privată, vrea sa termine cat mai repede sa își încaseze banii cum e și normal sa fie. Răspunsul de la km.0, e unul de tipul ” purtătorului de cuvânt ” al poliției căruia i se ia interviu după un accident rutier.

    21

    3
  4. Sa- arda jarul pe toti de la primarie care mint cu nerusinare. Cat mai pot inghiti aradenii gogosile astea? Cat?

    20

    2
  5. practic primaria impune unei firme private propriul stil de lucru total ilegal si imoral!e ca si cand eu ma duc la magazin cumpar materiale de constructii apoi vin cu dirigintele de santier si spun ca materialele nu erau bune …tiganeala…oricum nu am uitat ca primaria lui falca a tot dezinformat spunand ca guvernul nu le mai da 2.5mil euro dar de fapt guvernul nu putea sa amenajeze gazonul pt ca nu era inceput stadionul ca si cum stadionul incepe cu iarba …nu cu fundatia…pnl infect!

    18

    2
  6. Primăria Arad trebuia ne da lecții de corectitudine și de faptul că fac totul respectând legislația.Mai bine ne-ar spune de ce un stadion început în urmă cu 6 ani încă nu e gata,de ce nu a fost la fel de corectă și de vigilenta în relația cu Tehnodomus,de ce a fost plătit costul integral pentru un stadion executat în proporție de 70 %,,de ce au modificat proiectul inițial de n”spe mii de ori după bunul plac și după interese,de ce lucrările au fost făcute de mântuială,de ce tâmplăria de la stadion este din PVC și nu aluminiu cum era în proiect și cum trebuie sa fie la lucrări de acest gen și multe multe alte întrebări la care nu au răspuns.
    La întrebările astea ar trebui să răspundă reprezentanții primăriei.Intr-o societate normală bazată pe corectitudine, responsabilitate si performanta la locul de muncă, 90 % dintre acești oameni ar fi șomeri.
    Orice om normal înțelege că o firmă privată care trăiește din ce produce nu-și permite sa tărăgăneze lucrările așa cum o fac reprezentanții statului care din păcate o fac pe banii noștri,care plătesc penalitățile pentru incompetenta și nepăsarea lor din banii noștri și mai și încasează un salariu generos pentru că își bat joc de noi.
    Fain sa lucrezi in administrația locală…..

    26

    2
  7. Tiganime pe banii aradenilor. Vrajala…… de politicieni corupti. Ca nu a fost prezent sf petru, ca nr de fire de iarba este impar, ca e verde deschis….
    AUZITI MA BULANGIILOR…. LEGISLATIA SI BIROCRAȚIA TOT VOI POLITICIENII ATI CREATO CA SA PUTETI FURA…… DEJECTII UMANE

    11

    2
  8. Alte bla bla-uri din partea primăriei, numai scuze și acuze in locul soluțiilor , asta deja se întâmplă de aproape 6 ani … păcat de noi că suferim …

    9

    2
  9. Au trecut 70 de luni de cand au inceput lucrarile. Si se cauta in continuare vinovati. Evident prin distragerea atentiei de la fondul problemei. Altii sunt vinovati, de fiecare data: firma din Giurgiu, iernile prea aspre sau prea blande, verile prea secetoase , zodiacul , eclipsele se Soare etc. Cu siguranta s-or fi gasit si niste lilieci si marmote pe santier si atunci e si vina lor.
    Numai unul e inger in toata povestea asta. Imaculat, de neatins, deasupra tuturor. Ghici despre cine e vorba?

    16

    2
  10. Asta e cand verbal se inteleg sefii despre plati, COMISIOANE iar INCOMPETENTII de sub ei isi baga coada. Intreb si eu partile implicate:Cine naiba va pus sa angajati incompetenti, nepriceputi? Despre firma executanta nu am neapaeat certitudini dar la primaria Arad 25% din angajati sunt DEGEABA. DEGEABA, adica profesional NULITATI

    3

    0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close
Close