Arhivă articole

Promovarea brandului prin intermediul social media

Află totul despre promovarea brandului prin intermediul platformelor de social media și multe alte informații utile dacă ai o afacere de promovat.

Rețelele de socializare le oferă afacerilor unul dintre cele mai puternice instrumente de promovare a unui brand. La nivel global, numărul utilizatorilor activi pe platformele de social media este de 3,6 miliarde de persoane (până în 2025, totalul conturilor active va atinge borna de 4,4 miliarde de utilizatori).

Fiecare utilizator își petrece zilnic peste 2,4 ore (144 de minute) pe rețelele de socializare, iar 54% dintre aceștia caută în mod intens produsele care îi interesează chiar prin intermediul acestor platforme. Ce înseamnă acest aspect pentru un brand? Capital de creștere la nivel de recunoaștere, un vast câmp de promovare (folosind inclusiv instrumente gratuite) și profit, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Beneficiile promovării brandului pe rețelele de socializare

Orice afacere are nevoie de promovare pentru a se face cunoscută și pentru a genera interes în ceea ce privește produsele și serviciile oferite. Rețelele de socializare le oferă celor interesați de obținerea recunoașterii, de atragerea clienților și de susținerea pe termen lung a afacerii, o serie de instrumente care prezintă avantaje în relația cu potențialii clienți. 47% dintre utilizatorii rețelelor de socializare urmăresc activitatea brandului în mod continuu, iar 57% sunt interesați de noile produse și servicii lansate de acesta.

Facebook (2,74 miliarde de utilizatori), Youtube (2,29 miliarde de utilizatori), WhatsApp (2 miliarde de utilizatori), Facebook Messenger (1,3 miliarde de utilizatori), Instagram (1,22 miliarde de utilizatori) și Tik Tok (689 de milioane de utilizatori) – surse inepuizabile pentru dezvoltarea unei afaceri cu un viitor strălucit atunci când știi cum să îți promovezi serviciile și produsele. Generațiile tinere, Y și X, preferă într-un procent covârșitor (90,4%, respectiv 77,5%) să folosească social media pentru activitățile zilnice.

Orice afacere poate să se folosească într-un mod avantajos de rețelele de social media – de exemplu Vulkan Vegas – care le oferă viitorilor membri posibilitatea de a scurta timpul de completare a formularului de înregistrare prin conectarea directă cu ajutorul profilelor de pe rețelele de socializare (Facebook și Twitter). Ulterior, prin intermediul acestor rețele sunt derulate concursuri care le oferă jucătorilor posibilitatea câștigării unor premii, acesta fiind și unul dintre modurile prin care membrii sunt informații rapid despre noutăți, promoții și bonusuri.

Printre avantajele promovării prin intermediul platformelor de social media se numără:

  • Alternativă de promovare rapidă și ieftină în comparație cu canalele tradiționale (TV, site-uri terțe, publicitate audio și scrisă, etc);
  • Crearea unei comunități în jurul brandului care oferă posibilitatea promovării (gratuite) în rândul altor utilizatori care se pot transformă în niște clienți potențiali ai produselor/serviciilor brandului;
  • Un loc în care utilizatorii și potențialii clienți pot discuta despre produsele/serviciile brandului, din care pot fi culese păreri despre acestea și care pot fi utilizate pentru îmbunătățirea acestor servicii/produse;
  • Pe pagina de pe rețelele de socializare pot fi organizate diverse competiții și concursuri care pot fi direcționate în așa fel încât să genereze un interes sporit pentru brand;
  • Rețelele de social media oferă instrumente care permit colectarea de date legate de discuțiile referitoare la produse/servicii, la traficul generat, la subiectele de interes și multe alte informații utile pentru departamentul de marketing al unei companii;
  • Se poate construi un sistem de fidelizare a membrilor comunității – de exemplu, coduri promoționale pentru anumite oferte derulate de brand, produse promo pentru a fi verificate și despre care utilizatorii să-și spună părerea, etc;
  • Trafic direcționat către site-ul brandului și sursă indirectă de link building pentru promovarea brandului prin intermediul tehnicilor SEO.

Rețele de socializare îi pot oferi brandului și indicii despre calitatea produselor/serviciilor promovate. De exemplu, urmăritorii unei afaceri pe social media vor renunța dacă brandul postează conținut prea des (24%), este implicat într-un scandal (26%) sau are recenzii negative (29%). De asemenea, brandul nu mai este interesant dacă oferă conținut irelevant sau sunt reclame în exces (45%) ori dacă serviciul de asistență nu este activ sau produsele/serviciile sunt de calitate inferioară (49%).

Metode de promovare pe social media

Pentru că rețelele de socializare oferă unele dintre cele mai ieftine (aproape gratuite) modalități de promovare, brandului îi este mai ușor să folosească aceste instrumente de publicitate în favoarea sa pentru:

  • Crearea unor campanii inteligente prin care să se atragă urmăritorii și care să genereze interes sporit printre alți utilizatori, care încă nu sunt interesați de brand – de exemplu, campania Dove – “Frumusețea adevărată trebuie împărtășită” – prin care utilizatoarele deveneau, prin tragere la sorți, imaginea brandului pentru o anumită perioada;
  • Plasarea de reclame pe rețelele de social media atât pentru atragerea publicului-țintă, cât și pentru extinderea portofoliului de potențiali clienți, precum și pentru creșterea recunoașterii brandului;
  • Concursuri și coduri promoționale care le permit utilizatorilor să obțină avantaje la produsele/serviciile oferite de brand;
  • Promoții exclusive pentru rețelele de socializare;
  • Testimoniale și recenzii reale ale produselor/serviciilor brandului – de exemplu, brandul Go Pro și-a îndemnat utilizatorii să-și prezinte testimonialele folosind produsele companiei (camere video);
  • Postează conținut relevant pentru utilizatori, care să fie interesant și să îi atragă pe aceștia – de evitat asocierea brandului cu subiecte scandaloase sau care nu sunt folositoare produselor/serviciilor companiei;
  • Profită de interesul utilizatorilor pentru produsele lansate de brand și pe care aceștia le urmăresc – 72% dintre aceștia sunt interesați de achiziționarea produselor, ceea ce înseamnă că trebuie să le oferi cât mai multe informații și detalii care să le ofere o imagine completă asupra produsului;
  • Conținutul postat pe rețelele de social media trebuie să conțină imagini (68% dintre utilizatori preferă acest tip de conținut) și video (preferat de 50% dintre utilizatori).

Trebuie reținut faptul că 98% dintre urmăritorii de pe rețelele de socializare vor accesa site-ul și aplicația mobilă a brandului, 89% vor efectua achiziții de produse/servicii ale brandului și 85% vor recomanda brandul atunci când acesta este promovat în mod adecvat.

0
0
loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.